Pro kvalitní fungování tohoto systému je nutné dodržet následující principy:
– Stanovit správce a hlavního provozovatele systému P&R a zajistit garance pro jeho provoz podle jednotných provozních předpisů, stanovených samosprávou města, s jednotným informačním systémem pro jeho uživatele.
– Provoz parkovišť a tarifní podmínky systému Park and Ride koncipovat tak, aby motivovaly cestující k využívání tohoto systému i po stránce ekonomické.
– Lokality záchytných parkovišť situovat zásadně v krátké docházkové vzdálenosti zastávek kapacitní kolejové městské dopravy a s dobrou vazbou na hlavní komunikace.
– Pokud to územní podmínky dovolí, budovat ve vnějším a středním pásmu města záchytná parkoviště Park and Ride u všech míst zastavení (stanice a zastávky) radiálních tras kolejové dopravy, zejména však u tras metra a u železničních tratí.
Systém P&R je v České republice zapojen např. do systému pražské integrované dopravy (u stanic metra jsou to parkoviště Zličín, Nové Butovice, Radlická, Opatov, Skalka, Černý most, Rajská zahrada, Nádraží Holešovice apod.).
(2) Systém Bike and Ride (B&R)
Tento systém preferuje využívání jízdního kola spolu s hromadnou dopravou oproti osobnímu automobilu. Jedná se zde o vybudování záchytných parkovišť a úschoven jízdních kol v blízkosti zastávek kmenového systému integrované městské dopravy nebo návazných dopravních systémů.
Výhodou tohoto systému je možnost dosáhnout velmi významného snížení negativních vlivů na životní prostředí, neboť jízdní kolo nabízí na krátké vzdálenosti (do 8 km) velmi výhodnou alternativu k osobnímu automobilu. Pro dobré fungování tohoto systému je však nutné vypracovat systém úschovy jízdních kol.