1.1 Systémy pro městské centrum – pokračování
Z hromadné dopravy je v tomto případě třeba uvést systém TRANSVEYOR, kde se jedná o dopravní pás s kabinkami a pro jejich směrování po nekonvenční dopravní cestě se využívá tzv. integrátor. V centrech měst a nejen zde se využívají tzv. Maglevy (vozidla s magnetickou levitací (vznášením) = vozidla na „magnetických“ polštářích). Jejich uplatnění je i pro celé město, případně pro celou aglomeraci – zde se Maglevy rozdělují do tří kategorií: City – Airport pro spojení velkoměst se vzdálenými letišti (30-50 km), Inter City pro vzájemné spojení velkoměst (100-500 km) a Rapid Relations pro kontinentální síť rychlých spojů (nad 1000 km).
V hromadné dopravě se nesmí zapomenout ani na pohyblivé chodníky (pásové nebo tzv. paletové – s větší velikostí „schodu“ než standardní eskalátory) a pohyblivé schody – odhaduje se, že celková rozvinutá kilometrická délka všech těchto dopravních prostředků na celém světě, postavených za sebou, by představovala pěticiferné číslo.
1.2 Systémy pro celé město
Na rozdíl od předešlé kapitoly je rádius působnosti těchto dopravních prostředků větší, než jen v městském centru. I zde jde o alternativu ke standardním systémům, neklade se však ve všech případech důraz na provozování po samostatné dopravní cestě a lze se s těmito prostředky setkat i v běžném provozu (např. elektromobily).