4.1.4 IDS Plzeň
Otázkou IDS se město začalo zabývat již v roce 1995. V roce 1996 byla zpracována studie, která navrhla několik etap pro vytvoření IDS v této aglomeraci. Studie byla navržena pro oblasti Plzeň-Jih, Plzeň-Sever, Plzeň-město a Rokycany. Na začátku listopadu 1998 byl navržen projekt systému IDS, proto IDS v aglomeraci Plzeň je ve stádiu příprav.
4.1.5 IDS Olomouc
V Olomouci se začal IDS zavádět na počátku roku 1997. Zde se podobně jako v Ostravě snažili upřednostnit drážní dopravu na úkor autobusové dopravy (v tramvajové dopravě došlo k posílení spojů). Určitý problém nastal při integrace s železniční dopravou. Z Olomouce vychází regionální trať č. 275, kterou by bylo možné zahrnout do IDS. Z důvodu vysokého provozního zatížení (vlečková doprava) není zde možné nabídnout spoje, které by vyhovovaly cestujícím a odlehčily na tomto úseku městskou dopravu.
4.1.6 IDS Brno
Město Brno je v samotných počátcích budování IDS. Zpracovává se zde zatím současný stav dopravní obslužnosti. Předpokládá se, že IDS bude zahrnovat nejenom vlastní Brno, ale i okolní region. V počátcích by měl IDS pokrývat cca 600 tisíc obyvatel. Stejně jako v předešlých IDS je snaha o preferenci drážní dopravy před autobusovou, preferuje se i možnost zapojení všech nebo většiny hvězdicovitě zaústěných železničních tratí.