Na zastávkách je zabezpečena automatická kontrola výšky podlahy vozu k úrovni nástupiště (na zastávkách jsou automaticky ovládané dveře znemožňující n
Systém BART (Bay Area Rapid Transit) umožňuje automatizaci řízení jízdy jednotlivých vlakových souprav (kontrola programem pro optimální režim jízdy), automatické řízení celého systému všech vlaků podle grafikonu a okamžité korekce, automaticky měnit počet vozů ve vlaku v průběhu dne podle přepravních potřeb, automatickým zařízením kontrolu na 28 kontrolních prvcích (brzdy, dveře, automatické řízení apod.) po jedné minutě.
Tento druh dopravního prostředku se příznivým způsobem podílí na snižování podílu IAD v centru města – rovněž podnítil výstavbu nových obchodních center a sídel firem a organizací v dosahu vybudovaných zastávek.
(2) ALWEG
Systém ALWEG je sedlová dráha na trámcových nosnících s průřezem obdélníku postaveného na kratší stranu. Nejedná se ovšem o klasický obdélník, protože profil je v poloviční délce ve středu delších stran zúžen do jeho středu (kritérium pevnosti konstrukce). Po horní kratší straně nosníku pojíždějí nosná kola, po bočních delších stranách potom vodící kola, v obou dvou případech s pneumatikami. Vozidlo je na nosníku umístěno „obkročně“ s tím, že dolní kratší strana trámcového nosníku je umístěna na svislých prvcích, určených pro nosnost trámcových nosníků. Cestující veřejnost měla možnost se s tímto systémem poprvé seznámit v americkém Disneylandu.
Velkou výhodou tohoto dopravního prostředku je díky kolům s pneumatikami možnost překonávání větších stoupání, než je tomu u klasické adhezní železnice. Naproti tomu se zde vyžaduje větší spotřeba energie oproti kolejové železnice z důvodu většího odporu kol a značným problémem je taktéž i konstrukce a zajištění bezpečného provozu výhybek na dopravní cestě.