Problém elektromobilů:
Hlavní problém elektromobilů spočívá v dobíjení baterií elektrickou energií, který musí zhruba pětkrát častěji než automobil s naftovým nebo benzínovým motorem zajíždět k nabíjecím stojanům. Nyní se vyvíjí nové druhy baterií (sodíkovo-sírové a zinko-bromové – výhodná je jejich recyklovatelnost), umožňující až dvojnásobný dojezd oproti dnešnímu stavu (olověné baterie). Doba dobíjení těchto baterií může klesnout pod 1 hodinu, přičemž obyčejné olověné baterie se nabíjejí 6-8 hodin. Elektromobily mohou využít pro dobíjení baterií jednak napětí 220V, nebo i 380V.
Pro dobíjení elektromobilů lze využít také solární panely, přičemž pro jedno vozidlo postačí 6-8 čtverečních metrů jejich plochy, které mohou být montovány jako pohyblivé přímo na vozidlo, nebo jako stacionární třeba na střechu garáže nebo domu. Jako příspěvek k ochraně životního prostředí se zřizují rovněž stanice na dobíjení baterií, ze kterých lze energii čerpat s využitím magnetické karty (například ve Vídni je těchto stanic přes dvacet).
Jako konkrétní příklad z praxe elektromobilu s lehkou konstrukcí lze uvést model „Tulip“, kdy se jedná o malé zakulacené vozidlo bez negativních vlivů na ovzduší, které je tradičně dodáváno v sytě rudé barvě. Je to 2,2 m dlouhé dvoumístné vozidlo vybavené airbagy, které je uzpůsobeno pro dobíjení energie nikl-kadmiových baterií v již vzpomínaných stanicích (v Paříži je jich okolo 3 tisíc) pro 5 až 10 vozidel současně. Dosahuje rychlosti 75 km/h a dojezd má 70-80 km. Na konci roku 1997 využívalo služeb tohoto automobilu 200 tisíc uživatelů.
Solární automobily jsou handicapovány závislostí na intenzitě slunečního svitu. Pro svůj pohon vyžadují získávání energie ze slunečního svitu přeměnou ve fotočláncích. Jejich využití je testováno, uvažuje se o nasazení těchto vozidel v oblastech s malou oblačností, jako se například uvádí Austrálie.
Pohon může být ale založen i na jiné bázi než na elektrické energii, v literatuře se uvádí například tzv. hybridní provoz, dále jsou známa vozidla, která získávají energii z methanolu, ethanolu, LPG apod.