(5) AEROBUS
Jedná se o speciální vozidlo, umístěné na nosných a vodících lanech. Jeho provoz je o 60% levnější než ostatní provozované monoraily. Dopravní prostředek může dosáhnout až 113 km/h a stoupání 8%; jeho kapacita je 80-320 cestujících a přepravní výkon dosahuje i více jak 3 tisíce osob za hodinu v jednom dopravním směru.
V dnešní době je v provozu pouze Golden Gate Bridge, připravuje se výstavba Aerobusu v aglomeraci Milwaukee ve státě Wisconsin v USA. V historii byly provozovány rovněž další dva významné projekty pro cestující veřejnost: jednak v Ste. Anne v Quebecu v Kanadě mezi roky 1975-1992 a jednak v Mannheimu v Německu v roce 1975, kdy bylo v období 1.4.-19.9. 1975 přepraveno 2,5 mil. osob.
(6) ZÁVĚSNÉ ASYMETRICKÉ DRÁHY
Na rozdíl od systému SAFEGE nebo H-Bahn není kabina pro cestující zavěšena k nosníku symetricky, ale asymetricky. To znamená, že vrchní část závěsu, sloužící pro spojení s kabinou pro cestující, pojíždí po nosníku a používá se zde proto pouze jedno rameno.
Nejznámějším a nejstarším příkladem je dosud funkční Schwebebahn Wuppertal z roku 1901 (–1903). Poté následuje systém SKYWAY na zkušebním okruhu v Houstonu (USA) z roku 1956 a podobný systém v Tokio Ueno z roku 1957. Nakonec se lze setkat ještě s Metro-Shuttle 6000 H v Memphisu z roku 1984.
(7) VZNÁŠEDLA
V současnosti je stovkami vznášedel nazývaných Hovercraft zabezpečován velký objem přepravy mezi Francií a Velkou Británií. Například v roce 1975 na 24 pravidelných linkách se jednalo o 30% pravidelných cestujících a o čtvrtinu osobních automobilů. Vznášedla se využívají rovněž na Aljašce, v Africe, nebo i dokonce v brazilských bažinatých oblastech.
Podle typu pohonu se dají provozovaná vznášedla rozdělit do tří skupin: turbovrtulové, s lodním šroubem a hydroreaktivní.