2.3.3 Mecklenburg-Vorpommern-Takt
Mecklenburg-Vorpommern (Meklenbursko – Přední Pomořansko) je spolkovou zemí na severovýchodě Německa s nejmenší hustotou osídlení. Na celé ploše o rozloze 23 421 km2 žije přibližně 1,9 milionu obyvatel, což odpovídá hustotě obyvatelstva průměrně 80 obyvatel na km2 (německý průměr je okolo 200 obyvatel/km2). Tato slabá hustota obyvatelstva leží v kontrastu s relativně hustou železniční sítí (přibližně 0,08 km/km2), která ještě v roce 1995 zahrnovala cca 1800 km tratí.
Charakteristické znaky pro regionální tratě byly (eventuelně ještě stále jsou) jednokolejnost na všech tratích, dieselový provoz na většině z nich, nízké traťové rychlosti (zpravidla nepřesahující 50 km/h), malá vzdálenost mezi místy zastavení (5,1 km), nasazení nehospodárných starých hnacích vozidel, provozování dopravy i soukromými dopravci (byla zajištěna vzájemná spolupráce).
Mecklenburg-Vorpommern-Takt (dále jen MVPT) se v začal zavádět v této oblasti koncem září 1996. Obdobně jako u RFT zde platily obdobné principy. I přes slabý potenciál cestujících byla zvýšena nabídka vlaků o 10,5 % (vlakové kilometry), na hlavních tratích byly zavedeny hodinové intervaly, na vedlejších dvouhodinové. K dobrému fungování nepřispělo jen zvýšení nabídky, ale byly nasazeny i nové a modernější motorové vozy, podobně jako u RFT se zvelebovala nádraží a jejich okolí a dbal se důraz na přesnost jízdy vlaků.
Díky zavedení MVPT došlo na některých tratích ke zvýšení přepravních výkonů, regionální a dálkové vlaky spolu „spolupracují“. Další optimalizace byla zaměřena na tratě se slabým provozem s jejich možným zapojením do systému a současně zlepšování stávající nabídky.