2.3.2 Rhein-Pfalz-Takt
V roce 1998 bylo do RFT zapojeno i několik autobusových linek. I přes vysokou hustotu železniční sítě stále zůstávala místa, která nebylo možné obsloužit vlakem. Proto se na vytipovaných trasách nasadily autobusové linky („Regiolinien“), které tak spojovaly regionální centra s nejblíže položenými uzlovými stanicemi a částečně spojují tato regionální centra mezi sebou – tam kde se „Regiolinie“ společně setkávají, jsou mezi sebou svázány. Tyto autobusové linky byly v provozu od brzkých ranních hodin až do 21 hodiny, částečně o víkendech i déle do večera s tím, že zpravidla jezdily v 1/2 hodinovém taktu, v méně osídlených oblastech s hodinovým intervalem, eventuelně dvouhodinovým. Díky těmto linkám byla řada míst spojena se železnicí a v RFT tak plně integrována.
V průběhu prvních pěti let zavádění RFT byly dosaženy vynikající výsledky. Během pěti let vzrostl počet nabídnutých vlakových kilometrů přibližně o 40 %, dopravní výkon v osobových kilometrech se zvýšil o 80 %. V současné době se nabídka spojů (vlakových i autobusových) dále rozšiřuje. Součástí je rovněž také zlepšování taktové dopravy, především zavedení půlhodinového taktu na hlavních tratích. Plánuje se vedle toho uvedení do provozu dalších traťových úseků. Součástí obnovy infrastruktury je výstavba nových traťových kolejí na některých tratích se silným provozem pro zlepšení jejich propustnosti.