1.2.2 Provoz po společné dopravní cestě s jinými uživateli
Typickým a naprosto nejznámějším příkladem jsou malé elektromobily a solární automobily, jejichž provoz je šetrný k životnímu prostředí na rozdíl od klasických automobilů. Jejich kapacita je maximálně čtyři osoby a mohou být buď ve vlastnictví uživatele nebo nájemné. Podrobnější výklad, zabývající se těmito vozidly, je uveden v dalším textu skript.
U hromadné dopravy se uplatňuje speciální minibus pro 6-10 osob. Systémovou provázanost a také koordinování přepravních požadavků cestujících zajišťují určení pracovníci dispečinku. Nejznámějším zástupcem těchto dopravních prostředků, určených zejména pro omezení vjezdu individuální dopravy do historických jader měst, jsou vozidla CityBus, zajišťující pokrytí přepravních potřeb nejen návštěvníků města.
1.2.3 Kombinace obou způsobů provozu
Provozovaný dopravní prostředek se s v závislosti na tom, zda jde o individuální nebo hromadnou dopravu, nazývá duální automobil nebo duální bus.
Duální automobil (též označovaný jako URBMOBILE) je schopen provozu jednak po běžné městské síti ulic, jednak může být provozován po automaticky řízené jízdní dráze (především v centrech měst). Motor se zde využívá buď klasický, nebo vozidlo čerpá energii z baterie.
Duální bus (též pojmenovaný jako BI-MODAL-BUS, resp. BIMODAL BUS nebo O-Bahn apod.) může být stejně jako duální automobil provozován po běžné silniční síti nebo po speciální jízdní dráze, která je opět řízena z centra. V praxi se duální bus používá v menším počtu měst než je tomu u vzpomínaného duálního automobilu.