f) Špičkové aplikace výpočetní techniky a telematiky
– jsou dalším specifikem letecké dopravy. Tyto aplikace zahrnují globální rezervační a distribuční systémy letenek, propojené odbavovací systémy včetně zavazadel a jejich globální evidenci, informační systémy pro zajištění vlastní přepravy a příletové odbavení. Obdobnými systémy jsou vybavena letiště a samozřejmě organizace řízení letového provozu. Součástí těchto špičkových aplikací je nutnost jejich globálního propojení u některých systémů všech dopravců pravidelné letecké přepravy (letové řády, tarifní databáze, rezervační a distribuční systémy) a dále další systémy, které jsou obvykle propojovány u členů aliancí, nebo u společností, které provozně spolupracují např. na bázi tzv. Code-share, nebo Block-space. Zejména u tvořících se aliancí je spolupráce informačních systémů téměř vždy otázkou číslo jedna. Z nových technologií stojí za zmínku, že společnosti Swissair a Sabena zavedly elektronickou letenku již do 42 měst světa, z toho 10 na území Severní Ameriky. Společnost British Airways bude se zaváděním elektronických letenek (e-tickets) rozšiřovat možnosti samoobslužného odbavení a dále zavádět objednávky letenek pomocí Internetu. V roce 2003 předpokládají prodej 50% letenek on-line;
g) problémy letecké dopravy jsou v současné době zejména v oblasti omezených kapacit některých letišť v nejžádanějších oblastech Severní Ameriky, Evropy a Dálného Východu a také omezené kapacity letových cest v západní Evropě a v některých oblastech Středního Východu. Letecká doprava je také silně závislá na mezinárodní politické a ekonomické situaci. Ozbrojené konflikty vytvářejí nebezpečí terorismu proti leteckým dopravcům zúčastněných zemí. Příkladem byly velmi špatné ekonomické výsledky naprosté většiny leteckých společností v letech 1990 až 1994, kdy se zkombinoval dopad hrozby terorizmu spojený s válkou v Perském zálivu se zhoršující se ekonomickou situací. Na hrozby terorizmu jsou velmi citliví zejména obyvatelé Severní Ameriky;