Pro zajištění bezpečnosti se musí dodržet následující body:
– maximálně oddělit proudy cestujících od provozu vozidel,
– jednotlivé plochy co nejvíce zpřehlednit,
– snížení maximální rychlosti vozidel v prostoru AN na 20 km/h,
– provozovat vozidla na komunikacích jednosměrně,
– budovat AN jako bezbariérové,
– jednotně a normalizovaně provádět svislé i vodorovné dopravní značení,
– zabezpečit kvalitní povrch ploch pro pohyb cestujících (provést dostatečné odvodnění ploch),
– nežádoucímu pohybu cestujících zabránit účinnými ochrannými zábranami,
– zavést a normalizovat informační systém pro cestující,
– AN musí splňovat požadavky na protipožární bezpečnost.
Z hlediska požadavků na komunikace a plochy pro cestující je žádoucí:
– minimalizovat vzdálenost mezi výstupem, nástupem a navazující dopravou,
– minimalizovat vzdálenost mezi výpravní budovou a nástupním místem (do 80-ti metrů),
– dodržovat požadavky na bezpečnost cestujících u pásů pro chodce, nástupišť, přechodů (úrovňových, mimoúrovňových) – např. odvodnění, spec. povrch, osvětlení atd.,
– oddělit nastupující a vystupující osoby od sebe,
– oddělit od sebe dopravu dálkovou, příměstskou, městskou a nepravidelnou,
– nástupiště pro dálkovou dopravu se musí úrovňově umísťovat co nejblíže k výpravní budově,
– nástupiště vybavit dostatečným počtem laviček, odpadkových košů, osvětlením, resp. gastronomickým zařízením, telefonem apod.,
– mimoúrovňové přechody vybavit eskalátory, pokud výstup překračuje 5 metrů a sestup 7 metrů; pro handicapované osoby vybudovat spec. zařízení (výtahy, rampy),
– zastřešit přechodové lávky,
– využití informačního zařízení o odjezdech spojů, na stanovištích zřídit normované označníky.