(7) Systém Call and Ride (Dial and Ride, obdobou je německý systém Anrufbus a belgický PhoneBus)
Tato služba je většinou provozovaná jako veřejně prospěšná a je určena pro svoz a rozvoz imobilních a starších osob (např. ve Velké Británii). Na telefonickou objednávku na stanovené místo ve stanovenou dobu přijede minibus a odveze cestující do požadovaného cíle cesty – spojuje tím výhody „klasické“ taxislužby a veřejné autobusové dopravy. Jelikož systém nemá pevně stanovené linky ani stanovené zastávky, je založen na principu taxislužby, ale na rozdíl od taxislužby neobsluhuje každý požadavek samostatnou jízdou, nýbrž se je snaží v maximální míře koordinovat a slučovat.
Princip systému je založen na předem nahlášených požadavcích, na základě kterých se stanoví jízdní řád a průběh linek a umístění zastávek na celý den. Podle vyspělosti systému je nutno požadavky nahlásit v rozmezí 48 až 24 hodin předem. Při nahlašování požadavku je třeba oznámit požadované místo nástupu, požadovaný cíl cesty a čas dosáhnutí cíle.
(8) Systém Park and Pool
Systém, kdy jednotliví řidiči ponechají svá vozidla na vyhrazených místech parkoviště a dále pokračují v jediném z nich.
(9) Door-to-Door
Systém, který se zabývá přepravou cestujících v nočním přepravním sedle, kdy jeho operátoři zajistí zajíždění vozidel až k místu bydliště cestujícího, resp. i přestup na vozidla taxi.