Pro zajištění bezpečnosti se musí dodržet následující body:
–          maximálně oddělit proudy cestujících od provozu vozidel,
–          jednotlivé plochy co nejvíce zpřehlednit,
–          snížení maximální rychlosti vozidel v prostoru AN na 20 km/h,
–          provozovat vozidla na komunikacích jednosměrně,
–          budovat AN jako bezbariérové,
–          jednotně a normalizovaně provádět svislé i vodorovné dopravní značení,
–          zabezpečit kvalitní povrch ploch pro pohyb cestujících (provést dostatečné odvodnění ploch),
–          nežádoucímu pohybu cestujících zabránit účinnými ochrannými zábranami,
–          zavést a normalizovat informační systém pro cestující,
–          AN musí splňovat požadavky na protipožární bezpečnost.
Z hlediska požadavků na komunikace a plochy pro cestující je žádoucí:
–          minimalizovat vzdálenost mezi výstupem, nástupem a navazující dopravou,
–          minimalizovat vzdálenost mezi výpravní budovou a nástupním místem (do 80-ti metrů),
–          dodržovat požadavky na bezpečnost cestujících u pásů pro chodce, nástupišť, přechodů (úrovňových, mimoúrovňových) – např. odvodnění, spec. povrch, osvětlení atd.,
–          oddělit nastupující a vystupující osoby od sebe,
–          oddělit od sebe dopravu dálkovou, příměstskou, městskou a nepravidelnou,
–          nástupiště pro dálkovou dopravu se musí úrovňově umísťovat co nejblíže k výpravní budově,
–          nástupiště vybavit dostatečným počtem laviček, odpadkových košů, osvětlením, resp. gastronomickým zařízením, telefonem apod.,
–          mimoúrovňové přechody vybavit eskalátory, pokud výstup překračuje 5 metrů a sestup 7 metrů; pro handicapované osoby vybudovat spec. zařízení (výtahy, rampy),
–          zastřešit přechodové lávky,
–          využití informačního zařízení o odjezdech spojů, na stanovištích zřídit normované označníky.





