2. INTEGROVANÝ TAKTOVÝ JÍZDNÍ ŘÁD
Jak už bylo výše uvedeno, vyšším stupněm taktového jízdního řádu (jeho nadstavbou) s liniovým uspořádáním v příměstské dopravě je Integrovaný taktový jízdní řád, používaný v regionální dopravě. Jeho podstata spočívá v koordinaci taktových jízdních řádů v příměstské dopravě, čímž vzniknou přepravní řetězce dálkové, regionální, příměstské a městské osobní dopravy. Propojením všech veřejných dopravních prostředků budou obslouženy všechny oblasti v pevných a lehce zapamatovatelných taktech (dále též taktových intervalech) s optimálními přípoji v uzlových stanicích. Toto bude dosaženo prostřednictvím téměř časově shodných příjezdů a odjezdů všech spojů v přestupním (sloučeném) uzlu.
2.1              Požadavky na Integrované taktové jízdní řády
Pro integrovaný taktový jízdní řád platí také některé z podmínek pro taktový jízdní řád a podmínky, které musí splňovat „obecná“ regionální doprava, se dají rozšířit o následující body:
–      nabídka taktové dopravy ve všech dnech týdne,
–      obsluha každé linky v hodinovém (půlhodinovém), popř. v méně osídlených oblastech ve dvouhodinovém základním intervalu,
–      zajištění dopravní nabídky v období od brzkých ranních hodin až do pozdního večera,
–      zajištění pravidelných přípojů v uzlových stanicích (klasický jízdní řád je pro mnoho cestujících složitý, je zde zabezpečeno rovnoměrné rozložení spojů během celého dne),
–      zvýšení úrovně kvality cestování,
–      zajištění maximální přesnosti spojů,
–      zkrácení cestovních dob,
–      možnost cílené racionální výstavby infrastruktury.





