5. GRAFIKON SHROMAŽĎOVÁNÍ CESTUJÍCÍCH U AUTOBUSOVÉ DOPRAVY
Úkolem je graficky určit maximální hodnoty počtu osob při shromažďování v odjezdové hale během ranní špičky od 5 do 8 hodin.
Jako podklad se použije:
1. Jízdní řád – časové polohy spojů (zvolit 10 spojů z tabulky).
2. Průměrný počet nastupujících osob do dopravních prostředků.
3. Režim obsazování autobusů a doby shromažďování.
6. VÝPOČET POTŘEBNÉHO POČTU STANOVIŠŤ AUT. N. BĚHEM HODINOVÉ ŠPIČKY
Úkolem je zjištění v daném AN minimálního potřebného počtu stanovišť, aby nedocházelo ke kolizím. Číselné hodnoty u jednotlivých spojů jsou v minutách a udávají dobu mezi příjezdem autobusu (za podmínky bezpečného uvolnění stanoviště předchozím spojem) a jeho odjezdem. Odjezdy se pro zjednodušení vzájemně neruší. Z uvedených podkladů si zvolte 10 spojů.
7. URČENÍ OPTIMÁLNÍ VZDÁLENOSTI MEZI DVĚMA ZASTAVENÍMI
Úkolem je z hlediska celkové spotřeby osobových hodin určení optimální vzdálenosti mezi dvěma zastaveními u tramvaje, vlaku a rychlodráhy a určení odpovídajícího počtu zastávek na dané trase.