ad A) Počet přepravených osob
U silniční dopravy byla průměrná přepravní vzdálenost 10-16 km, u železniční dopravy 33-46 km. V tabulce je patrný neustálý nárůst podílu silniční dopravy z důvodu zlepšujícího se stavu silniční sítě. Naopak zlomem pro železniční dopravu je polovina šedesátých let, od kdy je možno pozorovat již pouze pokles přepravovaných osob.
Rok | 1950 | 1955 | 1960 | 1965 | 1970 | 1975 | 1980 | 1985 | 1990 |
Silniční doprava | 0,29 | 0,72 | 1,15 | 1,58 | 1,69 | 1,90 | 2,25 | 2,38 | 2,41 |
Železniční dopr. | 0,45 | 0,51 | 0,57 | 0,63 | 0,56 | 0,48 | 0,43 | 0,44 | 0,44 |
Tab. 1.2: Počet přepravených osob u silniční a železniční dopravy (v miliardách za rok) ad B) přepravní výkonStejná situace, jako je to u ukazatele počtu přepravených osob, se opakovala i zde. Zatímco v přelomové polovině šedesátých let vykazuje vyšší hodnoty doprava železniční, v roce 1990 již vykazuje ukazatel pro silniční dopravu hodnotu blížící se dvojnásobku oproti dopravě železniční.
Rok | 1950 | 1955 | 1960 | 1965 | 1970 | 1975 | 1980 | 1985 | 1990 |
Silniční doprava | 4,1 | 7,5 | 12,1 | 17,2 | 21,4 | 26,6 | 30,7 | 33,1 | 33,7 |
Železniční dopr. | 16,8 | 20,6 | 20,3 | 21,4 | 19,4 | 18,6 | 18,0 | 18,5 | 18,7 |
Tab. 1.3: Přepravní výkony u silniční a železniční dopravy (v miliardách osobových kilometrů)