(11) Projekt ICARO- pokračování
Program ICARO si klade za cíl prozkoumat nástroje a opatření, která by pomohla zvýšit obsazenost vozidel. Jedná se o projekt s kontextem dopravně-politickým a výstupem by měla být praxí ověřená doporučení a návody, jak zvýšit obsazenost vozidel na úrovni lokální i celostátní. Projekt ICARO je proto kombinací dvou složek – výzkumu a praktických demonstrací. Program je určen pro státy EU a jako jediný účastník ze států střední a východní Evropy je zastoupena Česká republika. Ze států EU se na projektu podílejí Rakousko, Švýcarsko, Velká Británie, Nizozemsko, Španělsko, Belgie a Řecko. V uvedených státech probíhají ověřovací demonstrace různě modifikovaných systémů car-poolingu, které jsou někde doplněny počítačovým modelováním. Termín car-pooling byl u nás v souvislosti s projektem pokusně zaveden a lze ho přeložit jako sdílená doprava. Je to tedy vozidlo na silniční komunikaci (do této kategorie se zahrnují i autobusy), které je obsazeno dvěma či více osobami včetně řidiče.
V České republice získal první odezvu u firmy PANASONIC v Plzni. Podnik má střežené parkoviště s omezenou kapacitou a s růstem počtu zaměstnanců tato kapacita přestává dostačovat. Car-pooling proto pomáhá řešit problémy s parkováním jak firmě, tak účastníkům, pro které je na parkovišti vždy rezervován prostor. Zaměstnanci, kteří se do systému zapojili, jej velmi kladně hodnotí, vedení firmy je proto s výsledky a zkušenostmi z provozování sdílené dopravy spokojeno a systém podporuje.