2.2 SAFEGE
= Shonan – jde o 6,6 km dlouhou trať s osmi stanicemi, postavenou v roce 1970 jihozápadně od Tokia; na trati se přepraví denně zhruba 30 tisíc lidí a umožňuje se stoupání až 10%.
= Chiba – provoz zahájen v roce 1988 na 15,5 km dlouhé trati s 18-ti stanicemi a přepravní kapacitou 40 tisíc cestujících denně.
= H-Bahn Dortmund – do provozu byla uvedena v roce 1984 (do roku 1991 se systémem přepravilo 5 mil. osob) a slouží pro potřeby Univerzity Dortmund. Na trase dlouhé 2,4 km se čtyřmi stanicemi se zde přepraví v průměru 6 tisíc osob denně (rychlost až 65 km/h).
= H-Bahn Düsseldorf – je o projekt systému SAFEGE, který by měl být dokončen a dán do provozu v roce 2001. Na trase s délkou 2,5 km a 5-ti stanicemi budou provozovány dopravní prostředky s přepravní kapacitou 11 tisíc osob denně, rychlostí 60 km/h v intervalu 4 minuty.
2.3 Závěsné asymetrické dráhy
= Schwebebahn Wuppertal – nejznámější tzv. visutá dráha na světě, u které byl první úsek zprovozněn v březnu 1901 (zbytek v roce 1903). Na 13,3 km dlouhé dráze s 17-ti mezilehlými zastávkami jsou rychlostí až 56 km/h provozovány v intervalu 2,5 minuty soupravy s kapacitou zhruba 150 osob – přepravní výkon je zde 3,5 tisíce osob za hodinu, resp. 70 tisíc osob denně.
= SKYWAY, Houston – provoz na zkušebním okruhu byl zahájen v roce 1956, v provozu zde byly zvláštní kabiny (zavěšené byly asymetricky na nosníku s trojúhelníkovým průřezem) pro 60 sedících a 50 stojících cestujících, dosahující rychlosti maximálně 160 km/h.
= Ueno ZOO, Tokio – dráha stejné konstrukce jako SKYWAY v Houstonu z roku 1957. Na trase s délkou 3,0 km byly 2 stanice – systém sloužil pro potřeby návštěvníků ZOO Tokio.
= Metro-Shuttle 6000 H, Memphis – v provozu od roku 1984 (pro návštěvníky kalifornského Mud Island Parku). Na dráze o délce 510 metrů lze kyvadlovým způsobem přepravovat třídílnými jednotkami až 100 tisíc cestujících denně.