3.4.4 Odstavná nádraží ve varšavském uzlu
Ve varšavském uzlu existuje spojnice mezi západním, hlavním (centrálním) a východním osobním nádražím. Problematika umístění ON je zde vyřešena vzorovým způsobem.
VI. NEKONVENČNÍ DOPRAVNÍ SYSTÉMY A SYSTÉMY DOPRAVNÍ OBSLUHY
V praxi se v některých státech – především západně od našich hranic, v severní Americe, Japonsku, Austrálii apod. – můžeme setkat s provozováním pro nás v určitém slova smyslu nestandardních dopravních prostředků. Z historického pohledu se lze s prvními zástupci této skupiny setkat již v devatenáctém století – nejstarší dosud provozovaný nekonvenční dopravní systém je známá německá visutá dráha Schwebebahn Wuppertal z roku 1901. Pro tyto dopravní prostředky je charakteristická tzv. nekonvečnost, tzn. nestandardní typ používané dopravní cesty, konstrukce používaných dopravních prostředků a druh jejich pohonu, nebo systém organizace a řízení provozu.
Na nekonvenční dopravní systémy (dále jen NDS) v osobní dopravě jsou kladeny následující požadavky:
· odlehčení přetížení komunikací (město, příměstská oblast …),
· vyšší přepravní výkon a úspora přepravní doby,
· zvýšená ochrana životního prostředí proti hluku a znečištění ovzduší,
· zvýšení bezpečnosti,