Odstavné nádraží se může při zohlednění místních podmínek a potřeb skládat z následujících částí:
3. odjezdová skupina – zde dochází k předtápění souprav vozů, doplňování vody v rezervoárech nebo čekání souprav na odjezd; opět může dojít k situaci, že buď souprava je přemístěna na OS posunovací lokomotivou (tam se potom přivěsí vlaková lokomotiva), nebo se vlaková lokomotiva přivěsí v odjezdové skupině,
4. kolejová skupina pro příměstské osobní vlaky – jedná se o koleje pro obsluhu převážně příměstských motorových jednotek,
5. výtažné a spojovací koleje – slouží k manipulaci s vozy mezi jednotlivými kolejovými skupinami,
6. koleje deponovací, koleje pro záložní vozy a koleje správkové – koleje sloužící pro hospodaření s vozovým parkem,
7. vozové a lokomotivní depo (depo kolejových vozidel) – ústřední část ON, probíhají zde hlavní úkony s lokomotivami (koleje pro odstavování lokomotiv, remízy a rotundy) a vozy,
8. sklady, dílny a skládky paliva – prvky, poskytující servis při ošetřování vozů v ON,
9. kolejová skupina pro jídelní a lůžkové vozy – nachází se zde chladírny, zvláštní sklady s lůžkovinami a potravinami apod.
10. kolejová skupina pro poštovní vozy – probíhá zde ošetřování těchto vozů.