Změny parametrů vozidlového parku
Jde především o nasazování:
– vozidel lehké konstrukce,
– vozidel s naklápěcími skříněmi,
– vozidel s vyšší dovolenou konstrukční rychlostí a akcelerací,
– vozidel s upraveným vnitřním prostorem,
– vratných souprav v železniční dopravě pro redukci pobytu v koncových stanicích,
– vozidel, umožňujících minimalizovat pobyt v místech zastavení.
Pro zajištění spolehlivosti systému ITJŘ obvykle nestačí volba jednoho jediného opatření. K požadovanému výsledku vede spíše kombinace jednotlivých opatření. K spolehlivé funkčnosti systému ITJŘ přispívá i řada dílčích opatření spojená s jeho zavedením. Měla by být docílena kvalitní informovanost o jeho zavedení a fungování. V praxi to spočívá v tom, že ve všech místech zastavení jsou přehledně vypsány jednotlivé spoje a v uzlových stanicích jednotlivé navazující přípoje. Mělo by se také zajistit, aby navazující spoje byly pokud možno přistavovány k stejnému nástupnímu prostoru (pro zajištění plynulého přestupu). Určitým standardem kvality by měla být přesnost spojů a její zajištění. Nedílnou součástí kvalitní obsluhy je i čistota, bezpečí a nabídka doplňkových služeb. Sladí-li se všechna tato opatření dohromady, je možno dosáhnout kvalitnější nabídky služeb a tím větší uspokojení přání zákazníka.