2.3.2 Rhein-Pfalz-Takt
Oblast Rhein-Pfalz-Takt (Rýnsko-Falcký-takt, dále jen RFT) se rozprostírá v západní části SRN. Jelikož nebylo možné zavést ITJŘ okamžitě do celé oblasti, byly navrženy určité realizační stupně, které obsahovaly jednotlivé dílčí úkony. Jednalo se o tzv. předstupeň, mezistupně a cílový stav.
Ve fázi předstupně (rok 1994) se na vytipovaných tratích zavedla taktová doprava a zajistila se návaznost v některých uzlových bodech. Cílem této fáze bylo zejména nabídnout a zabezpečit taktovou dopravu ve všech dnech v týdnu a to již od brzkých ranních hodin až do pozdního večera (5.00-21.00 hod), zajistit pravidelné přípoje v některých uzlových stanicích, modernizovat vozový park o nová, výkonnější vozidla. Nedílnou součástí zavádění ITJŘ v této oblasti byla i snaha zvelebnit nádraží, zajistit lepší informovanost o spojích a přípojích a v některých případech došlo k znovuuvedení do provozu některých tratí, které byly v minulosti uzavřeny.
Jednotlivé mezistupně zavádění ITJŘ odpovídaly jednotlivým rokům v období 1995-1999. Na všech tratích bylo dosaženo zkrácení jízdní doby, zejména na tratích s velkým počtem oblouků, kde byly nasazeny vozy s naklápěcí technikou. Nejenže tyto vozy zkrátily jízdní dobu, ale cestující si je oblíbily a svým vnitřním vybavením nabízely vysoký komfort cestování. Přínosem ke kvalitě byl i fakt, že v roce 1997 byla již přesnost vlaků regionální dopravy (příjezd do cílové stanice s maximálním zpožděním 5 minut) 83,2 %, v roce 1998 se zvedla na hodnotu 96,1 % (důvodem snížení byl i společný provoz s dálkovou dopravou), nebo například v roce 1997 na základě velkého zájmu zavedené výletní vlakové spoje, jejichž trasy vedou do různých oblastí spolkové země, které jsou bohaté na přírodní a kulturní památky.