4.5.4 Služby na palubě a vlastní letecká doprava
Služby na palubě obsahují podle třídy uvítací ceremoniál, uvedení (nasměrování) cestujícího na jeho místo a nabídku nejrůznějších služeb opět podle zaplacené třídy. Obvyklá je nabídka tisku, videokazety pro individuální přijímač u dálkových linek atd. Většina dálkových letadel je vybavena zařízením pro sledování polohy letadla za letu na digitální mapě včetně promítání parametrů letu. Podle délky letu se na palubě letadel podává občerstvení, dále je nabízen bezcelní prodej nejrůznějších předmětů. Vlastní letecká doprava cestujících je vysoce náročný proces, jehož průběh je přesně stanoven předpisy příslušných orgánů ČR a mezinárodními předpisy. Součástí této dopravy je i hlasová komunikace kapitána letadla s cestujícími.
4.5.5 Výstup do terminálu a odjezd z letiště
Cestující po ukončení letu vstupuje do terminálu transitního nebo příletového letiště. V případě příletového letiště prochází pasovou kontrolou, vyzvedává si svá zavazadla a prochází celním prostorem (zelená barva pro cestující, kteří nemají nic k proclení, červená barva pro cestující, kteří musí proclívat dovážené položky. Po příchodu do veřejně přístupné části letiště končí odpovědnost leteckého dopravce za cestujícího.
4.6 Všeobecné informace o organizaci a řízení letecké dopravy
Mezinárodní smluvní dokumenty upravující provoz a spolupráci leteckých dopravců jsou uzavírány jednak na mezivládní úrovni, jednak mezi leteckými dopravci a také mezi leteckými dopravci a prodejními nebo handlingovými agenty. Dále pro organizaci a řízení letecké dopravy existují mezinárodní letecké organizace a sdružení, která jsou opět organizována na vládní nebo nevládní úrovni.