3.3.3 Požadavky na výpravní budovu a přednádraží
Pro zajištění dobré vazby přepravních proudů ve výpravní budově s přednádražím musí být dodrženy následující požadavky:
– spojení s městskou dopravou bez rušení,
– estetický vzhled výpravní budovy,
– odstavné plochy pro taxi a vozidla individuální dopravy,
– snadná orientace,
– přepravní proudy cestujících bez křižování a ztrát z překonávání výškových rozdílů,
– dimenzování prostor na 2-3 hodinovou špičku.
3.4 Odstavné nádraží – součást osobních stanic
Odstavná nádraží (ON) se budují jako součást velkých osobních železničních stanic a jejich cílem je péče o vozový park osobní železniční dopravy. Odstavné nádraží je tvořeno kolejovými skupinami, ve kterých probíhají jednotlivé operace s osobními vozy. Stejné operace mohou být navíc prováděny v různých skupinách podle charakteru vozového parku (dálkové vozy, příměstské jednotky apod.).Odstavná nádraží mohou mít dva způsoby uspořádání:
1. úvraťové (paralelní) – kolejové skupiny jsou uspořádány vedle sebe (použití výtažných kolejí),
2. průběžné (smyčkové) – kolejové skupiny odstavného nádraží jsou uspořádány za sebou s tím, že místo vjezdu a výjezdu do ON je prakticky z dopravního hlediska ve stejném místě.