B) Ve směru sever -jih:
– Berlín – Praha – Budapešť – Bělehrad – Balkán
– Milán – Benátky – Vídeň – Varšava.
C) další významná spojení:
– Drážďany – Vratislav – Krakov
– Berlín – Praha – Vídeň
– Norimberk – Praha
– Praha – Varšava
Pozn.: Z uvedeného přehledu ale vyplývá, že ve směru západ – východ vedou hlavní směry mimo naše území. Naopak některá spojení využívají nejen trati Česká Třebová – Pardubice – Praha, ale i jiných úseků.
Prvořadým cílem našich železnic pro zvýšení kvality dopravy v současnosti je především rychlá rekonstrukce tratí pro zvýšení traťové rychlosti na 140 – 160 km/hod. Při návrhu hlavních směrů budoucí rekonstruované železniční sítě byly proto posuzovány jak hlavní směry mezinárodní, tak i vnitrostátní přepravy. Na základě vyhodnocení všech zpracovaných studii bylo rozhodnuto o upřesnění modernizace stávajících tratí, ležících na následujících mezinárodních železničních koridorech:
1. (Německo) – Děčín – Praha – Česká Třebová – Brno – Břeclav – (Rakousko)
2. (Rakousko) – Břeclav – Přerov – Petrovice u Karviné – (Polsko) + odbočná větev Česká Třebová – Přerov
3. (Německo) – Cheb – Plzeň – Praha – Olomouc – Ostrava – (Slovensko)
4. (Německo) – Děčín – Praha – Veselí nad Lužnicí – Horní Dvořiště – (Rakousko).